Lõputööde teemad anorgaanilise keemia õppetoolis
Iga haridusastme (bakalaureuse-, magistri- ja doktoriõppe)
lõpetamiseks tuleb õppuril teostada lõputöö. Soovitatav (kuid mitte
nõutav) on lõputöö sooritada instituudis, mis kureerib õppekava,
mille alusel õpite. Keemiainstituudi vastav kava on Rakenduskeemia ja
biotehnoloogia (YASB, YASM), doktoriõppes Keemia ja geenitehnoloogia
(YALD).
Lisaks ülalloetletutele võivad huvi korral meil lõputööd sooritada ka
teiste erialade, ennekõike geenitehnoloogia, tehnilise füüsika, ning
Keemia- ja materjalitehnoloogia teaduskonna erialade tudengid.
Bakalaureusetööd
Bakalaureusetöö (6 EAP) on eelkõige
referatiivne, koos väikesemahulise eksperimentaalse või arvutusliku
osaga. Samas näitab iga-aastane kaitsmiste kogemus, et kõrgemaid
hindeid ("4" ja "5") saavad ennekõige tööd, mille taga on mitmekuuline
või -aastane töö laboris.
Anorgaanilise keemia õppetool pakub järgmisi teemasid (näited):
- Arvutuskeemia (prof. Toomas Tamm)
- Keemilise tasakaalu kvantkeemiline modelleerimine (konkreetse tasakaalu näitel).
- Reaktsiooni kiiruse kvantkeemiline hindamine (aktiveeritud oleku mudeli põhjal).
- Orgaanilise aine molekuli konformatsioonide võrdlemine (konkreetse näite varal).
- Ehitusmaterjalide korrosioon (dots. Meeme Põldme)
- Praktikas ette tuleva (enamasti väli- või rasketes tingimustes olnud) objekti korrosiooni põhjuste
väljaselgitamine. Soovituste andmine olukorra parandamiseks.
- Looduslike ja/või saastatud vete analüüs (dots. Viia Lepane)
- Lisandainete analüüs looduslikes vetes.
- Lisandainete analüüs puhastatud vees ja/või reovees.
- Humiinainete analüüs loduslikes objektides.
- Tuumamagnet-resonants spektrite interpreteerimine (dots. Marina Kudrjashova)
- Konkreetse ainete seeria või katseseeria tulemusena saadud NMR spektrite interperteerimine, tüüpiliselt koostöös orgaanilise keemia uurimisgrupiga.
Toodud teemad on näitlikud ja nendega ei pruugi piirduda.
Konkreetsema huvi korral pöödruge õppetooli (IV-416). Mida varem
lõputööga alustate, seda parem on lõpptulemus!
Magistritööd
Magistritöö (30 EAP) on eksperimentaalne või
arvutuslik. Töö sooritamiseks õppimise kõrvalt tuleks arvestada umbes
aasta, lisaks töö kokkukirjutamisele kuluv aeg (2-3 kuud). Eeldatakse
ka oma ala erialakirjanduse ülevaate koostamist. Võimalus on osa tööd
teostada oma ala tipplaborites välismaal, eelkõige Põhjamaades.
Anorgaanilise keemia õppetool pakub järgmisi teemasid (näited):
- Arvutuskeemia (prof. Toomas Tamm)
- Katalüütilise reaktsiooni mehhanismi modelleerimine (konkreetse reaktsiooni näitel).
- Bioloogilist tähtsust omava iooni ja proteiini vastasmõju modelleerimine (konkreetse iooni näitel).
- Lisandmolekulide absorptsiooni modelleerimine tahketes fosfaatides.
- Orgaanilise substraadi adsorptsiooni modelleerimine katalüsaatori (metall, tseoliit) pinnal.
- Ehitusmaterjalide korrosioon (dots. Meeme Põldme)
Toodud teemad on näitlikud ja nendega ei pruugi piirduda.
Konkreetsema huvi korral pöödruge õppetooli (IV-416). Mida varem
lõputööga alustate, seda parem on lõpptulemus!
Doktoritööd
Doktoritöö eksperimentaalse osa (koos kirjanduse ülevaatega)
teostamiseks on õppekavas arvestatud kolm aastat (180 EAP). Praktikas tuleb
tööga alustada kohe doktoriõpingute alguses. Avaldada tuleb minimaalselt kolm
rahvusvahelisel tasemel publikatsiooni. Töö kokkukirjutamine ning
kaitsmise eelsed protseduurid võtavad kuni pool aastat.
Võimalus on osa tööd teostada
oma ala tipplaborites välismaal, eelkõige Põhjamaades.
Anorgaanilise keemia õppetool pakub järgmisi teemasid (näited):
- Arvutuskeemia (prof. Toomas Tamm)
- Heterogeense katalüütilise reaktsiooni mehhanismi modelleerimine (näit. süsivesinike oksüdatsioon).
- Homogeense katalüütilise reaktsiooni mehhanismi modelleerimine (näit. Sharpless'i katalüüs).
- Elektroodil toimuvate redoksprotsesside kvantkeemilise mudeli väljatöötamine.
- Faasiüleminekute modelleerimine tahketes fosfaatides.
- Ehitusmaterjalide korrosioon (dots. Meeme Põldme)
Toodud teemad on näitlikud ja nendega ei pruugi piirduda.
Konkreetsema huvi korral pöödruge õppetooli (IV-416). Mida varem
tulevase juhendajaga kohtute ja tööplaane arutate, seda parem on lõpptulemus!
|